Hej från London

Jag har ärligt talat saknat att skriva ett bra tag nu men jag tar äntligen tag i det och fortsätter skriva här på min blogg igen. Jag gillar den här bloggen, den är faktiskt riktigt kul att kolla igenom. Och nu har jag saker att skriva om, livet är i London, inte den trista vardagen jag hade i Umeå. Så, hej igen bloggen, vi kör på en gång till!

Ja som sagt. Nu bor jag i London. Sedan två månader tillbaka faktiskt. Helt sjukt vad tiden går fort just nu. För de som inte vet; jag jobbar på en italiensk restaurang och det är faktiskt ganska så roligt! Jag tycker verkligen om dem jag jobbar med och att det är nära hem så jag slipper betala så mycket för transport! Dock så heter jag inte Maja på jobbet, det är antingen darling eller Bella (som jag sa, italiensk restaurang, vilket innebär italienska och mycket flört. Och jag har lärt mig massa svordomar men inget mer).

Jag bor i en lägenhet bara 5 min från Portobello road, japp, den där gatan där Hugh Grant jobbade på i filmen Notting Hill. Jag går faktiskt förbi bokaffären där han jobbade på väg till jobbet, men det är nu en skobutik så det är inte lika kul. Jag älskar min lägenhet och rummet jag bor i är superfint, bortsett från heltäcknings mattan. Bor med 4 andra svenska tjejer som är extremt gulliga och roliga att vara med och vi har nära till pubbar och bra caféer som man kan gå till efter en tuff dag på jobbet. Så i slutsats; jag tycker mycket om London. Det finns alltid något som händer och nått att göra, det negativa är den lilla lönen och höga hyran! Det har gått 2 månader sen jag  flyttade hit och jag börjar känna mig lite mer hemma nu här men en sak vill jag gärna att ni ska skicka från Sverige till mig; vädret. Ge mig sommar!!!!

Om Maja My

En 20 år gammal svensk tjej som gillar det mesta, bland annat; sushi, choklad och mackor. Gillar också anime, TV-spel, cider, klänningar, parfym, nytvättat, sommar, gräs, musik, böcker, vänner och fräknar. Ogillar; torra händer, svett, hajar, kyla, ost, ärtor, majs, öl, ormar, sår, blod, svamp och grodor.
Detta inlägg publicerades i London, Slice of life och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar